פחמימות מורכבות ופשוטות

קיימים שני סוגי פחמימות – פחמימות מורכבות (טובות) ופחמימות פשוטות (רעות). 

פחמימות מורכבות נספגות לאט, הן מספקות סוכר ומכילות סיבים, ויטמינים, מינרלים וחומרים מזינים אחרים. סוכרים פשוטים מספקים אנרגיה מיידית באמצעות "קלוריות ריקות", כמו למשל סוכריות ומשקאות מוגזים – הם מובילים להשמנה ולעודף משקל ויש להגביל את צריכתם. לעומת זאת מזונות בעלי פחמימות מורכבות לא נספגים באותה מהירות והם בעלי תרומה תזונתית משמעותית לגופנו. פחמימות מורכבות ניתן למצוא בפירות, בקטניות, בדגנים, באורז, באגוזים, בסולת, בשעועית ובפסטה. 

מזונות בעלי פחמימות פשוטות הם – חלב ומוצריו, ממתקים, סירופים, משקאות קלים, מאפים וריבות ויש להגביל את צריכתם.


*המאמר אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או תזונתי.
יש להתייעץ עם גורם מוסמך ומקצועי.

חזרה למאמרים

רוצים להצטרף

לשיטה המהפכנית?

דברו איתי בוואטסאפ!

או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!

תודה!
הפנייה נשלחה בהצלחה!
יש בעיה במילוי הפרטים, נסה שנית.