ויטמין B

ויטמין B הוא חומר מזין לו הגוף זקוק כדי למלא תפקידים רבים, כמו ייצור תא דם בריאים, שמירה על חילוף חומרים תקין (מטבוליזם = קבלת אנרגיה ממזון), הפחתת סיכון למחלות רבות ואפילו תמיכה בתפקוד תקין של מערכת העצבים. 

ניתן למצוא ויטמין B בדגנים, לחם, פסטה, ירקות עלים ודגנים מלאים. 

קיימים מספר סוגים של ויטמין B, המוכרים שבהם: "B9" (חומצה פולית שיכולה לסייע במניעת מומים מולדים במוח ובעמוד השדרה) ו-"B12" (קובלמין) שמבדיקה שלהם, בדם או בשתן, ניתן לאתר אנמיה. 

מחסור בוויטמין B עשוי לגרום לבעיות בריאות כמו פריחה, חולשה, שפתיים סדוקות ועייפות. 

אצל אנשים בעלי צליאק או עם היסטוריה משפחתית של אנמיה או תסמיני אנמיה (סחרחורות, עייפות) הסיכון למחסור בוויטמין B גבוה יותר.  


*המאמר אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או תזונתי.
יש להתייעץ עם גורם מוסמך ומקצועי.

חזרה למאמרים

רוצים להצטרף

לשיטה המהפכנית?

דברו איתי בוואטסאפ!

או השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם!

תודה!
הפנייה נשלחה בהצלחה!
יש בעיה במילוי הפרטים, נסה שנית.